Veel gestelde vragen
-
Waarom mag ik zelf niet uitmaken waar ik met mijn auto ga staan op de pont?
Wij hebben 4 rijbanen op de ponten.
Het zijpad aan stuurboord is afgeschermd met relingen en wordt gebruikt door voetgangers, fietsers en bromfietsers.
Onze kaartverkopers wijzen automobilisten (en zo nodig ook fietsers) aan waar zij moeten gaan staan op de pont.
De reden is dat niet alle voertuigen op alle plaatsen passen.
Als voorbeeld: hoge auto's kunnen niet op de zijbanen staan omdat daar overkappingen boven zitten die een beperkte doorrijhoogte bieden.
We weten niet van tevoren wat voor verkeer er aan komt.
Daarom houden we de middenbanen zo lang mogelijk vrij voor vrachtauto's en hoge bestelwagens.
Dat doen we in verband met de overkappingen maar ook omdat zij zwaar zijn.
Hoe verder zij in de zijkant van de pont staan staan, hoe schever de pont in het water komt te liggen.
Dat is onwenselijk i.v.m. de veiligheid en de vaareigenschappen. -
Wij organiseren een toerrit. Moeten we vooraf aanmelden?
Het is fijn als wij vooraf op de hoogte zijn van de komst van grotere toerritten.
Als u die organiseert, vragen wij u om vooraf per mail (info@veerdienst-schoonhoven.nl) of telefonisch (0182 382387) contact met ons op te nemen.
We kunnen dan bijvoorbeeld afspraken maken over het factureren van de overtochten.
Door het afgeven van vouchers hoeven deelnemers niet individueel aan boord af te rekenen, maar factureren wij de organisatie achteraf. -
Kunnen wij reclame maken voor een bedrijf of evenement op jullie pont?
Ons beleid is om geen reclame op de ponten toe te staan.
De reden is dat wij tamelijk veel aanvragen daarvoor krijgen en als we ze allemaal zouden toewijzen, hangt de pont vol posters en stickers .
Ook onze lichtkrant is niet beschikbaar voor dit soort uitingen. -
Wanneer varen jullie met twee ponten?
We varen op doordeweekse dagen (maandag t/m vrijdag) 's ochtends tussen 07:00 en 09:00 en 's middags tussen 16:00 en 18:15 met twee ponten.
Uitzonderingen zijn 4 weken tijdens de zomervakantie / bouwvak en de 2 weken van de kerstvakantie.
Dan is het verkeersaanbod over het algemeen laag en varen we de hele dag met één pont. -
Wat zijn de vaartijden tijdens feestdagen?
Onze dienstregeling is vrij eenvoudig: we varen het hele jaar van 05:00 tot 00:05, behalve tijdens de volgende feestdagen.
- Eerste kerstdag, 25 december varen we van 07:00 tot 00:05
- Tweede kerstdag, 26 december varen we van 07:00 tot 00:05
- Oudjaarsdag, 31 december varen we van 05:00 tot 21:00
- Nieuwjaarsdag, 1 januari varen we van 09:00 tot 00:05
-
Gaan jullie weer nachtdiensten invoeren?
De nachtdiensten zijn in 2020 gestopt. Er werd steeds minder gebruik van gemaakt en ze vormden (ondanks het dubbele tarief dat we rekenden) een flinke verliespost voor ons bedrijf.
Immers; de kosten van brandstof, slijtage aan de ponten en nachttoeslagen voor personeel lopen door.
Bovendien hadden we steeds vaker vervelende discussies aan boord met klanten die terugkwamen uit het nachtleven, bijvoorbeeld omdat ze niet van plan waren om te betalen. Zelfs vernielingen zijn voorgekomen.
Ons personeelsbestand is inmiddels op een natuurlijke manier aangepast aan een dienstregeling zonder nachtdiensten.
We gaan de nachtdiensten niet meer in onze dienstregeling opnemen. -
Wanneer varen jullie?
Bekijk onze dienstregeling hier:
-
Ik ben mijn scholierenpasje kwijt. Wat nu?
Als je je scholierenpasje kwijt bent, kunnen wij een vervangend pasje voor je aanmaken. Dat kost € 10,-
Neem daarvoor even contact op met ons kantoor: 0182 382387
Het bedrag kan je daarna overmaken op NL83 ABNA 0585 8181 50 t.n.v. Veerdienst Schoonhoven BV
Graag ook je naam bij de betaling vermelden zodat we weten van wie het bedrag afkomstig is